Redakčný test Chevrolet Aveo 1,4

09.02.2014 20:24

Citujem: AUTOR: Život, Juraj Turis

 

Modernizácia modelov áut Chevrolet pokračuje a tentoraz pribudla aj globalizácia. Model Aveo je konštruovaný na trhy v Európe, Amerike i Ázii.

 

 

Karoséria

Treba povedať, že vzhľad nového Avea je na hony vzdialený predchádzajúcemu modelu. Najmä predná časť s výraznou maskou pôsobí mohutne, až robustne. Ani zadná časť sa nedá ohodnotiť inak. Veľké predné dvere (so zadnými je to o čosi horšie) a vysoký posed cestujúcich umožňujúci jemné pokrčenie nôh v kolenách zabezpečia aj dlhšiu jazdu bez výraznejšej únavy. Výhľad z auta do všetkých strán je výborný, na prekvapenie ani A či B stĺpiky neobmedzujú.

 

Interiér

 

Nič prekvapujúce, ale slušná úroveň. Prístrojová doska s najdôležitejšími ovládačmi je prehľadná a moderne riešená, sedadlá by mohli mať dlhšiu sedaciu časť, páka prevodovky je umiestnená „priamo do ruky“, interiér vozidla s množstvom odkladacích priestorov je stredne odhlučnený od vonkajšieho prostredia. Treba povedať, že viac ako motor vo vyšších otáčkach sme počuli rezonovať zimné pneumatiky. V lete to bude zaiste lepšie. Autu chýba viacero prvkov modernej elektroniky, ale bohatá výbava a podľa nás pôsobivý dizajn v pomere s priaznivou cenou z neho robia slušný výrobok.

 

Motor

K dispozícii sme mali vozidlo s atmosférickým motorom s objemom 1,4 litra a výkonom 74 kW. Napriek tomu, že ide o pomerne „odskúšaný“ motor koncernu GM, stále je to dobrá voľba. Umožňuje prekvapujúco dynamickú akceleráciu, ale o úspornej jazde v tomto prípade hovoriť radšej nebudeme. S modernou elektronikou by auto zvládlo určite ešte oveľa viac. Nami dosiahnutá hodnota spotreby najmä na diaľnici trošku nepríjemne prekvapila – 8,1 litra na sto kilometrov pri jazde 130 km/h. Ale v meste to už bolo lepšie – 6,2 litra. Ukazuje sa, že v dnešných časoch zápasiť so spotrebou iba odvolávaním sa na techniku jazdy a apelovaním na vodičov, aby zbytočne „nepretáčali“ motor, je už trošku zastarané. Aj pri klasických 3 000 otáčkach za minútu, v ktorých motor pracoval najčastejšie, sme prekročili hranicu spotreby šiestich litrov na sto kilometrov. Bez modernej a rozvíjajúcej sa elektroniky to už jednoducho nejde. Ale to už by musela byť jeho cena úplne niekde inde. Lacnejších a najmä dobrých áut je stále nedostatok. Aveo si svoje miesto určite zastane.

 

Cena: od 7 590 €